معاونت دانشجویی دانشگاه عهده دار سیاست گذاری،برنامه ریزی و سازماندهی امور رفاهی ،معیشتی و روان شناختی دانشجویان می باشد و از طریق مدیریت خدمات دانشجویی،مدیریت بهداشت ،درمان و مشاوره ،مدیریت تربیت بدنی و واحد های تابعه به ارائه خدمات پرداخته و در زمینه کاهش مشکلات صنفی،جسمی و عاطفی دانشجویان برنامه ریزی می نماید.

معاونت دانشجویی دانشگاه با بهره گیری از امکانات موجود و ایجاد بسترمناسب برای مشارکت دانشجویان و درک انتظارات آنان سعی می نماید نسبت به تامین نیاز دانشجویان و ارتقای امور تحصیلی ،فرهنگی،رفاهی و.....اقدام نماید.

واحد تابعه معاونت دانشجویی

  •   اداره تربیت بدنی
  • اداره حسابداری دانشجویی
  • اداره تغذیه
  • اداره رفاه دانشجویی
  • اداره خوابگاه ها

شرح وظایف اداره تربیت بدنی

خلاصه و ظايفي كه اداره تربیت بدنی با هماهنگي مدير محترم امور دانشجویی انجام ميدهد بشرح زير مي باشد.
۱ -هماهنگی کلاسهای فوق برنامه
۲-اعزام تیمهای ورزشی به مسابقات منطقه ای و المپیاد
۳-هماهنگی و اجرای مسابقات ورزشی منطقه ای
۴-ارائه گزارشات برنامه های تربیت بدنی به مدیریت و وزارت علوم
۵-برگزاری مسابقات ورزشی اعم از درون دانشگاهی ،برون دانشگاهی و جشنواره ها
۶-برنامه ریزی سالن تربیت بدنی
۷-نظارت و نگهداری از دستگاه های ورزشی
۸-هماهنگی جهت خرید لوازم ورزشی
۹-ارائه فرم نظر سنجی به دانشجویان جدید الورود و ارسال نتایج به وزارتخانه
۱۰-گزارش نویسی فعالیت ها رویداد های تربیت بدنی
۱۱ -برگزاری مسابقات ورزشی دهه مبارک فجر کارکنان و دانشجویان
۱۲-همکاری جهت اجرای مسابقات ورزشی با بسیج دانشجویی و کارکنان
۱۳-برگزاری اردوهای ورزشی دانشجویی
۱۴-برگزاری انتخابات انجمن ورزشی
۱۵-برگزاری مراسم تقدیر از قهرمانان ورزشی
۱۶-برگزاری مسابقات فوتسال و والیبال اعضای هیات علمی
۱۷-مشاوره ورزشی به دانشجویان
۱۸-ارائه برنامه های ورزشی به دانشجویان علاقمند
۱۹- بروز رسانی سایت تربیت بدنی
۲۰-تسویه حساب دانشجویان
۲۱-هماهنگی جهت تنظیم قرارداد زمین چمن مصنوعی ،طبیعی و سالن تربیت بدنی
۲۲-صدور معرفی نامه جهت استفاده دانشجویان از استخر دانشگاه شیراز

 شرح وظایف حسابداری دانشجویی

خلاصه و ظايفي كه حسابداری دانشجویی با هماهنگي مدير محترم امور دانشجویی انجام ميدهد بشرح زير مي باشد.

۱-دریافت تمامی فاکتورها از کارپردازی و بررسی صحت ان ها

 ۲-صدور سند دانشجویی و فرهنگی

۳- ارسال اسناد صادره به امور مالی جهت حسابرسی

۴- تحویل اسناد حسابرسی شده از امور مالی و صدور چک و تحویل اسناد همراه با چک به معاونت دانشجویی و فرهنگی جهت امضا اسناد و چک ها

۵-مراجعه به بانک جهت واریز چک ها بحساب اشخاص ذینفع

۶-بایگانی اسناد

۷-دریافت فاکتور از تشکل های مختلف دانشجویی و فرهنگی (بسیج ،انجمن علمی،انجمن اسلامی،کانون هنر دختران و پسران و...)و بررسی صحت ان ها و صدور سند

۸-دریافت مدارک شرکت در کنفرانس و هزینه پایان نامه دانشجویان ارشد و دکترا و واریز بحساب دانشجویان

۹-تحویل مدارک لازم جهت وام قرض الحسنه دانشجویی و بررسی مدارک و پرداخت وام و صدور دفترچه اقساط

۱۰-دریافت اقساط ماهیانه ,بررسی وضعیت پرداخت اقساط دانشجویان و ارایه گزارش ماهانه به معاونت دانشجویی و اقدامات لازم در صورت عدم پرداخت اقساط معوق توسط دانشجویان

۱۱-بررسی درخواست دانشجویان فارغ التحصیل (در صورتی که وام بدهکار نباشند تایید لازم صورت می پذیرد در غیر این صورت پس از تسویه کامل وام ، تایید انجام می شود.)

۱۲-دریافت اعتبارات مختلف  حوزه دانشجویی و فرهنگی از امور مالی و پیگیری واریز اعتبارت بخش های مختلف

۱۳-ثبت وام شهریه دانشجویان دکترا در سیستم گلستان و تایید ان ها

۱۴-بررسی قردارد های مختلف حوزه دانشجویی و فرهنگی(انتشارات ،خشکشویی،بوفه و...)

۱۵-بررسی صورت وضعیت ماهانه سلف سرویس دانشگاه

۱۶-دریافت تنخواه ماهانه حوزه دانشجویی و فرهنگی از امور مالی و پیگیری واریز وجه و دریافت فیش مربوطه و صدور سند

۱۷-تنظیم صورت مغایرت ماهانه حساب هاب حوزه دانشجویی

 شرح وظایف اداره تغذیه

خلاصه و ظايفي كه اداره تغذیه با هماهنگي مدير محترم امور دانشجویی انجام ميدهد بشرح زير مي باشد.

۱-نظارت بر نحوه خدمت رسانی به دانشجويان

۲-بررسي نیازهای دانشجویان و تصمیم گیری درباره جزئیات خدمت رسانی

۳-نظارت بر عملکرد اتوماسيون و واحد نظارت بر مواد غذايي

۴-نظر سنجي از دانشجويان در مورد کيفيت غذايي جهت برنامه ريزي هر چه بهتر

۵-تهيه و تنظيم برنامه غذايي مهفتگی و درج آن در سايت با توجه به نظرات دانشجويان

۶-تهيه صورت وضعيت عملکرد پيمانکار طرف قرارداد به صورت ماهانه يا هفتگي و اعلام آن به مدير دانشجويي جهت پرداخت حق الزحمه برابر مفاد قرارداد منعقده در خصوص غذاهاي دانشجويي و مهمان هاي دانشگاه

۷-پيگيري مشکلات مربوط به افزايش اعتبار و رزرو روزانه غذا به صورت اينترنتي و کنترل سيستم هاي اتوماسيون

۸-ارائه راهکار در زمينه بهبود وضع تغذيه در جهت بهبود شرايط

۹-تهيه آمار پخت به صورت هفتگي و ابلاغ آن به پيمانکار  و مدير يت دانشجويي

۱۰-پاسخگويي به در خواست هاي دانشجويان از طريق سايت معاونت دانشجويي

۱۱-تسويه حساب کارت تغذيه دانشجويان

 شرح وظایف اداره رفاه دانشجویی

خلاصه و ظايفي كه اداره رفاه دانشجویی با هماهنگي مدير محترم امور دانشجویی انجام ميدهد بشرح زير مي باشد.

۱-برنامه ریزی جهت ثبت اطلاعات فردی و دریافت درخواست وام های دانشجویان

۲-انجام امور مربوط به تسویه حساب  دانشجویان خوابگاهی و غیر خوابگاهی

۳-هماهنگی و ارتباط با صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در مورد مسائل جدید مربوط به ثبت اطلاعات ، تغییرات ، تسویه حساب و سایر امور سیستم جامع صندوق رفاه دانشجویان.

۴-ثبت اطلاعات فردی و تحصیلی دانشجويان جهت بهره مندی از کلیه خدمات رفاهی از جمله خوابگاه ، وام ها ، تغذیه و... در فاز ۲ سيستم جامع اتوماسـيون صـندوق رفـاه دانشـجويان وزارت علوم در طول ترم

 شرح وظایف اداره خوابگاه ها

خلاصه و ظايفي كه اداره خوابگاهها با هماهنگي مدير محترم امور دانشجویی انجام ميدهد بشرح زير مي باشد.

۱ . ثبت نام دانشجویان غیر بومی و اسکان آنان طبق ضوابط .

۲ . ثبت اطلاعات دانشجویان ساکن در خوابگاه ها در فاز ۲ سیستم اتوماسیون صندوق رفاه دانشجویان در طول هر ترم .

۳ . نظارت و کنترل امور مربوط به نظافت خوابگاه ها.

۴ . پیگیری سرویس و راه اندازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی خوابگاه ها در زمان مورد نیاز .

۵ . برگزاری جلسات با پرسنل خوابگاه خواهران و برادران و بررسی مشکلات خوابگاه ها.

۶ . کنترل ورود و خروج افراد غیر ساکن در خوابگاه با همکاری انتظامات خوابگاه .

۷ . انجام امور مربوط به تسویه حساب دانشجویان .

۸ . تلاش در جهت اجراء قوانین و بخش نامه های صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم .

۹ . پیگیری سایر امور مربوط به تعمیرات خوابگاه ها .

 

آدرس: استان فارس، فيروزآباد، بلوار دانشگاه آزاد اسلامی
کد پستی: 13115-74719
تلفن: 38734834 071

پست الکترونیکی: info@fabad-ihe.ac.ir

لینک های مفید

وزارت علوم؛تحقیقات و فناوری
صندوق رفاه دانشجویان
سازمان اسناد و کتابخانه ملی
مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به مرکز آموزش عالی فیروزآباد می باشد